Thursday 8 September 2011

KISAH MALAM TAKBIR RAYA 2011

HARI RAYA PERTAMA

Pada 11 PM bertarikh 29/8/2011 aku segera menjumput kawan2 aku dan terus ke hospital untuk melawat sahabat aku yang baru sahaja terlibat dalam kemalangan jalan raya..setelah tiba di hospital,aku melihat sahabat aku menghadapi kecederaan yang amat teruk sehingga kepalanya berdarah,tulang retak di bahagian kakinya dan juga hilang ingatan ketika kemalangan..sahabat aku tidak tau ape yang terjadi sebenarnya..padahal dye baru sahaja terlinat dalam kemalangan jalan raya..aku rase sedih melihat sahabat aku dalam keadaan mcm tu..tahun nie shabat aku terpaksa beraya di hospital..hm..selepas melawat sahabat aku di hospital..aku pergi ke jalan TAR bersama ADRI,AZIEZAH,YUSUF,HAFIZ...kami pergi ke sana menaiki kereta..sebab aku baru sahaja mendpat lesen P untuk kereta..pd malam itu juga merupakan kali pertama aku membawa kereta untuk keluar bersama kawan2..apabila smpai di chowkit..jalan amat sesak smpaikan aku membawa kereta mati enjin dlm pejalanan..maklumlah 1st time aku membawa kereta..so aku nie dikirakan newbie lagi..hehehe..disebabkan sering mati enjin ketika memandu kereta..hafiz cadangkan aku parking kereta di belakang UO CHOWKIT kerana jalan raya terlalu sesak..lalu aku pun parking kereta di CHOWKIT dan berjalan kaki dgn kawan2 dari CHOWKIT sehingga JALAN TAR..perh!!!penat sungguh ketika itu..sebab jauh sngat..apabila smpai di JALAN TAR..ramai orng kat sana dan padat..aku terpaksa berhimpit gan kawan2 ketika hendak membeli barang sempena hari raya..aku nk cari baju t-hirt kat JALAN TAR..tapi tak ada cite rasa aku langsung bila melihat baju t-shirt kat JALAN TAR..lepas itu tak bnyak gerai yang jual baju t-shirt..haiz..kecewa aku time tu..alang dah smpai kat JALAN TAR..aku main pakai beli je baju t-shirt sebab dah terdesak sangat..aku belum lagi beli baju raya..tu yang menyebabkan aku main beli je baju t-shirt..raya tahun ni jugaklah aku belanja paling jimat..aku cuma beli sehelai t-shirt dan jam tangan..so perbelanjaan raya tahun nie tak smpai RM60...hahaha..jimatkan..selalunya habis dalam RM200 ke atas..ni cuma RM60 je...apabila sudah penat berjalan2 di JALAN TAR..kami pun mahu balik..so terpaksa lah berjalan kaki dari JALAN TAR hingga ke CHOWKIT..dalam pejalanan tersebut..tiba2 AZIEZAH berkelakuan aneh sebab terdengar bnyi mercun..dia nk marah kat orng main mercun tu..tapi dia x\tak tau sapea yang main mercun lalu main pakai marah dan berkata 'OI!!!' kalau sekali pndang memang nmpak mcm orng gila..hahaha..jgn marah yea AZIEZAH..dalam pejalanan tu jugak..YUSUF tidak habis memerli AZIEZAH smpaikan membe jadi mangsa pukul AZIEZAH sebab geram dengan YUSUF..sabo je larh...apabila smpai di CHOWKIT..kami semua terus pulang ke rumah...

No comments:

Post a Comment