Thursday 18 August 2011

Gembira dalam keadaan sedih

Dalam bulan puasa..byak dugaan yang aku dapat...kdanag2 tu aku smpai menangis kerana tak dapat menahan dugaan yang Allah berikan...dugaan yang yang aku dapat sampai menyebabkan aku down dan otak aku menjadi buntu apabila memikirkannya..tapi aku redha..mesti ada hikmah sebalik dugaan itu..aku nak ucapakan ribuan terima kasih kepada sahabat2 aku ESPADA CREED dan YOURCLASSMATE 6 ATAS GIHOP..kerana anda semua dapat memberikan rase gembira walaupon aku dalam keadaan susah...aku bersyukur dapat sahabat macam korang..aku tak tahu macam mana nak balas budi baik korang...tak lupa juga kepada KAKI HON yang pernah men HON dengan aku...korang juga buat aku hilang kesuyian sewaktu bekerja...kita dapat men HON same2 walaupon dalam keadaan yang jauh....

Pada khamis 18.8.2011..aku mengambil ujian kerata JPJ..perasaan aku amat gementar..sebab time training dengan cikgu IMKL...aku mesti fail kat bhagian bukit..aduh!!!gelisah betol aty aku...sbelum nak ambil ujian 2...aku kena daftar untuk ambil no giliran..bila dah ambil no giliran..aku kene tggu sehingga no aku di panggil untuk mengambil ujina kete...apabila smakin hmpir no aku untuk dipanggil..time 2 plak jantung aku jantung berdeyut dengan kuat dan rase nk pergi tandas untuk buang air kecil...aduh!!!ni yang bahaya ni...takut2 ada gak yang terkeluar bila dah masuk kereta nanti...aku cube bertahan seab no aku hampir tiba..bila no aku dpanggil..aku terus masuk kereta dan menunggu turn untuk ujian naik bukit..bila dah sampai turn aku...aku buat macam mana yang telah diajar oleh cikgu IMKL..alhamdulilah..lulus jugak aku buat ujian bukit..untuk ujian parking dan 3 penjuru...aku tak risau sangat kerana aku bole dikatekan mahir dalam ujian nie...so,aq lulus dalam ujian nie..tapi sewaktu habis ujan parking dan 3 penjuru..aku kesian tgok seorang laki2 nie..sebab juri JPJ asyik berleteh kat dye je...kalau bab2 berleteh ni mesti larh pompan...selepas tu aku ken tggu untuk ujian jalan raya...time menunggu turn aku...aku tgok byk JPJ yang bawak..bukanya pelajar yang bawak...perh!!ramai kowt yang fail time 2...aduh!!!aku smakin takut lak time 2..bila dah sampai giliran aku..aku msuk dalam kerata dan beri salam kepada juri JPJ 2..nmpak dari paras muka..garang kowt..tp peramah orngnya dan spoting..time pandu kereta JPJ 2 ciap ajar aku macam mne nk main rph kereta...wa..untung aku dapat juri JPJ macam 2..apabila dah pandu kerata bawak dari IMKL..aku tengok dpn kereta dihadapan aku..semua kene balik sebab dorang tak pandai main rph..tegas betol JPJ 2...sewaktu aku menjalani ujian jalan raya..bole pulak kereta yang aku pandu termati injin..injin kereta mati mungkin sebab aku lepas clas cepat sangat...cuak aku time 2 sebab taku fail...bila dah abis ujian kereta jalan raya..alhamdulilah..lulus jgak...tapi bila aku nk keluar dari kereta aku terlupa buat fee gear kat kereta 2..terkejut JPJ 2 dan berkata kepada aku.."elok2 dah lulus..nanti bagi ko fail pulak..mentang2 dah abis..adik buat hal pulak.."aku pun mnta maaf kat cik 2 sebab aku terlupa...hehehe...akhirnya..aku lulus buat ujian kereta...yes!!!!

2 comments: